Wczesne wstawanie. 11 powodów by zacząć to robić.

Mój budzik dzwoni co rano o 5:15. To godzinę wcześniej niż jeszcze rok temu. Mam w tym cel. Jest nim oszczędność. Wczesne wstawanie to czysty zysk – dodatkowe 15 dni w ciągu roku.
Czasem zdarzają się takie dni, kiedy nic nie sprzyja chęci podniesienia czterech liter z ciepłej pościeli. Są jednak powody, dla których warto to zrobić.

11 powodów żeby wstać wcześniej rano

Kawa najlepiej smakuje o 5 rano. Wtedy też najpiękniej pachnie.

Wtedy, kiedy się nie spieszysz, możesz na spokojnie delektować się jej smakiem i aromatem. To zupełnie inne doświadczenie niż to znane z korporacyjnych kuchni, zatłoczonych kawiarni, czy filiżanek wypijanych w biegu. Dzięki wczesnej pobudce możesz działać w zdrowym trybie slow. Szczególnym rodzajem przyjemności jest delektowanie się kawą latem na tarasie, balkonie, czy w ogrodzie, kiedy wszystko wokół dopiero budzi się z nocnej ciszy. Wtedy kawa jest zdecydowanie najlepsza.

wczesne wstawanie i kawa - conatotata.pl

Wschody słońca są genialne.

Serio. Czas przyznać, że lubimy ładne widoki. Kto raz zasmakował wschodu słońca, ten ma ochotę na doświadczanie go częściej. Tym bardziej że wschód słońca nigdy nie wygląda tak samo. Wschód słońca połączony z aromatem świeżej kawy to najlepszy początek dnia.

Więcej czasu dla siebie.

Możesz zrobić z nim co zechcesz i to jest najlepsze. Masz czas na to, by zaplanować dzień i wejść w realizację tego planu bez falstartu.

 

Możesz delektować się ciszą, która nie zakłóci Twoich myśli.

Dzięki temu przekonasz się, jak wiele daje cisza w kontekście świadomego planowania.

wczesne wstawanie i bieganie - conatotata.pl

W końcu znajdziesz czas na poranne bieganie.

O tak! Wstając o 7:00 zazwyczaj myślisz o tym, że już jesteś spóźniony. Wstając o 5 rano, możesz po prostu założyć dres i ruszyć na trasę. Z doświadczenia wiem, że nie ma lepszego paliwa niż kilka przebiegniętych kilometrów z samego rana bez tłoku tuż obok. W takich okolicznościach przyrody endorfiny dostarczają paliwa na cały dzień.

 

Z samego rana jesteś bardziej produktywny.

Spróbuj zasiąść do pracy po porannej kawie lub wybieganiu, a przekonasz się, że jesteś w stanie uzyskać dużo lepsze efekty pracy niż np. rozpoczynając ją o 10:00.

 

Kładąc się wcześniej i wcześniej wstając, potrzebujesz mniej snu. Poprawiasz jakość snu.

To jest fakt. Jeśli położysz się, dla przykładu, o 2:00 nad ranem, i wstaniesz o 10:00, to pomimo 8 godzin snu odczujesz skutki uboczne w postaci zmęczenia. Do tego dochodzi poczucie zmarnowanego czasu.
Kładąc się spać o 23:00 i wstając o 5:00 rano masz dwie godziny snu mniej, ale jest to sen zdecydowanie lepszej jakości.

 

Wczesne wstawanie daje niesamowitą satysfakcję.

To niezaprzeczalne i sam jestem na to najlepszym przykładem. Obserwujesz potem mijający czas i dziwisz się jak to możliwe, że tyle rzeczy udało ci się zrobić, a nie dobiłeś jeszcze do południa.

 

Wyrabiasz zdrowy nawyk i wychodzisz ze sfery komfortu.

Wyjście ze strefy komfortu, którego dokonasz poprzez wczesne wstawanie, podniesie wiarę we własne możliwości i pomoże w rozwoju.

wczesne wstawanie i zdrowe śniadanie - conatotata.pl

Możesz przygotować zdrowe i pełnowartościowe śniadanie.

Czyli to na co rzadko kiedy mamy czas z powodu natłoku obowiązków, kiedy wstajemy później.

 

Masz szanse na to, by nie utknąć w korkach.

To prawda. Możesz ten czas wykorzystać także na to, by dojechać wcześniej do pracy bez zbędnych nerwów i korków.

 

5 sposobów na wczesne wstawanie

Jeśli chcesz dokonać zmiany i zyskać musisz podjąć świadomą decyzję i się jej trzymać.

  • Przestań używać funkcji drzemki w telefonie i kiedy zadzwoni budzik, po prostu wstań. Pamiętaj, po co to robisz,
  • spróbuj wstać wcześniej o 15-20 minut każdego dnia, jeśli wolisz delikatne zmiany. Ja podjąłem decyzję i zacząłem się jej trzymać. Trudniej było mi się przestawić na wcześniejsze pory zasypiania niż wstawania,
  • nie traktuj wczesnego wstawania jak kary. Pomyśl o tej kawie z samego rana, niech będzie Twoją nagrodą,
  • nie dawaj sobie szans na usprawiedliwienia późniejszej pobudki,
  • pamiętaj o powodach, dla których chcesz wcześniej wstawać.

Aby wstawać wcześniej potrzebujesz wyrobionego nawyku. Powodów, by się postarać się go osiągnąć jest całe mnóstwo, a satysfakcja nieprawdopodobna. Powodzenia.

Te wpisy mogą Ci się spodobać